Motoarele diesel sunt utilizate pe scara larga in industria constructoare de masini grele. Utilizarea lor improprie va conduce la diverse defectiuni care vor scurta durata de viata a utilajului dumneavoastra. Pentru a evita astfel de neplaceri va recomandam sa acordati atentie urmatoarelor aspecte: |
1. In prima 100 ore de functionare incercati sa tineti motorul in intervalul de pana la 3/4 din capacitate; evitati sa lucrati timp indelungat cu motorul la relanti sau sa solicitati motorul la putere maxima o perioada mai mare de 5 minute. Cand temperatura uleiului ajunge la 88 grade sau temperatura apei ajunge la 120 grade reduceti acceleratia. In urmatoarea perioada este indicat sa verificati nivelul uleiului la fiecare 10 ore lucrate. |
2. Dupa o reparatie majora, goliti conductele de ulei de la turbosuflanta, adaugati in turbosuflata 50-60ml de ulei curat si apoi incarcati conductele la loc. |
3. Cu scopul de a proteja turbosuflanta, cand porniti utilajul, nu accelerati peste 1000 rotatii/ min inainte ca uleiul sa ajunga la presiunea de relanti. |
4. Temperatura de lucru normala a uleiului din motoarele diesel este de 82-107 grade Celsius. Cresterea brusca a temperaturii, in cazul in care nu este cauzata de o crestere a sarcinii, indica faptul ca pot exista defectiuni mecanice care trebuiesc verificate imediat. Cand temperatura uleiului este prea mica (mai putin de 60 grade) vor aparea probleme de lubrefiere. Lucrul cu motorul la relanti pentru mult timp, cu uleiul la o temperatura mai mica de 60 grade, duce la disparitia uleiului din carter si implicit la accelerare uzurii motorului. |
5. Cand temperatura apei de racire este intre 74 si 91 grade, partile active ale motorului au o expansiune uniforma si se obtine cel mai bun film de ulei daca nu se depaseste 93 grade. |
6. Inainte de a opri motorul tineti-l mergand la relanti intre 3 si 5 minute pentru ca uleiul si lichidul de racire sa poata elimina caldura de la camera de ardere, cuzineti, ax si alte componente. Aceasta operatiune este in mod particular obligatorie in cazul motoarelor turbo. Simeringurile si cuzinetii turbosuflantei sunt piese care vor fi afectate de caldura mare generata de motorul in functiune, daca acesta se va opri brusc. Supraincalzirea determinata de oprirea brusca va duce la griparea cuzinetilor si deteriorarea simeringurilor turbosuflatei. |
7. Nu lasati motoarele sa functioneze mult timp la relanti. La relanti temperatura camerei de ardere fiind prea mica, arderea carburantului este incompleta, ducand la depuneri de carbon care infunda duzele de la injectoare, deterioreaza segmentii sau blocheaza supapele. Cand temperatura lichidului de racire e prea mica, exista posibilitatea ca motorina sa se scurga pe peretele cilindrului si sa dilueze uleiul din carter. Acest lucru va avea consecinte grave pentru toate piesele motorului aflate in miscare datorita lubrefierii proaste. |
Sediu : 700045 Iasi, Strada Sfantul Lazar nr. 27, Kapital Invest Building - etajul 2
Depozit :
700382 Iasi,Str. Aurel Vlaicu 88
600343 Bacau,Str. Letea 32
062202 Bucuresti, Str. Preciziei 32
2059 Chisinau, Str. Petricani 19/4
Telefon Romania:
+40 374 048 444
+40 743 122 261
office@commatech.ro